Vegyes települési hulladék gyűjtés

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevételének feltételeit a mindenkor hatályos MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák.

A PELSO-KOM Nonprofit Kft. szolgáltatására vonatkozó speciális szabályokat az ÁSZF 47. számú melléklete tartalmazza.

A vegyes hulladék gyűjtését szolgáló gyűjtőedényt az ingatlanhasználók kötelesek a hulladéknaptárban meghatározott gyűjtési napokon nappali szállítás esetén reggel 7 óráig, éjszakai szállítás esetén 18 óráig elszállítás céljából kihelyezni.

Az ürítést követően az edényzetnek a közterületről történő eltávolítása az ingatlanhasználó kötelezettsége.

Alkalmilag keletkező, a bejelentett mennyiséget meghaladó többlethulladék gyűjtésére csak a Területi Szolgáltató azonosító jelével ellátott (emblémás) többlethulladékos műanyag zsák használható, a Területi Szolgáltató csak az ilyen módon kihelyezett többlethulladék elszállítására kötelezhető.

Az üdülő ingatlan tulajdonosok a szezonális időszakon kívüli időszakban vegyes települési hulladékot csak a Területi Szolgáltató azonosító jelével ellátott (emblémás) többlethulladékos zsákban helyezhetnek ki, vagy a Területi Szolgáltatónál – legkésőbb a használati szezonon túli időszakban tervezett rendszeres hulladékszállítás megkezdése előtt 15 nappal – bejelentheti a közszolgáltatás folyamatos igénybevétele iránti szándékát.

A többlethulladék gyűjtésére szolgáló zsák a Területi Szolgáltatóval szerződésben álló kereskedelmi egységekben szerezhető be térítés ellenében. A zsák ára a hulladék szállítás és kezelés díját is tartalmazza. A szerződött kereskedelmi egységek listája és a többlethulladékos zsák településenkénti díjai:

https://pelsokom.hu/download/zsak-ertekesito-helyek-2/

Ha speciális területi vagy domborzati viszonyok miatt az adott területen található ingatlanok a házhoz menő gyűjtéshez használt szállítójárművel biztonságosan nem közelíthetők meg, a Területi Szolgáltató a hulladék gyűjtéséhez konténert biztosít a helyi önkormányzat által kijelölt területen. A konténer ürítése a járatnaptár szerinti közszolgáltatási gyűjtési napon történik. A konténerben a Területi Szolgáltató által a számlázott gyűjtési napok számának megfelelő mennyiségben (figyelembe véve a díjfizetés szerinti edényméretet) kiküldött, a szolgáltató azonosító jelével ellátott un. zsákmatricával megjelölt zsákban gyűjtött hulladék helyezhető el.

Az ingatlan használók által választható edényméretek:

60, 80, 110/120, 240, 1100 literes edény, a méret meghatározásánál a keletkező hulladék mennyiségét mindenképpen figyelembe kell venni.

A Vegyes Gyűjtőedényt az Ingatlanhasználó saját költségén köteles biztosítani azzal, hogy a Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység körébe tartozó hulladékra vonatkozó szolgáltatásban kizárólag olyan Gyűjtőedénnyel vehet részt, amely megfelel a vonatkozó MSZ EN 840 számú szabványnak, a Területi Szolgáltató gyűjtéshez rendszeresített gyűjtőjárművével begyűjthető, valamint a Vegyes Gyűjtőedény űrmértéke

(a) természetes személy Ingatlanhasználó esetén 80 liter vagy nagyobb;

(b) az adott lakóingatlant egyedül használó természetes személy Ingatlanhasználó esetén 60 liter vagy nagyobb.”

A 60 literes edény alkalmazásának feltétele, hogy az Ingatlanhasználó annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül használja, a járási hivatal által kiadott igazolás útján bizonyítsa. Amennyiben a járási hivatal a lakóingatlan egyedül történő használatát nem igazolja, de a tényleges állapot ennek felel meg, akkor a települési önkormányzat jegyzője jogosult ennek igazolására, a jegyző által szükségesnek tartott bizonyítást követően.

 

A 60 literes edény használatának bejelentéséhez kérjük, szíveskedjen megküldeni a járási hivatal vagy a települési önkormányzat jegyzője által kiállított igazolást. Igazolás nélkül a legkisebb választható edényméret a 80 liter.

Az ürítési díjak: https://pelsokom.hu/uritesi-dijak/

A szolgáltatás igénybevételének feltételeit tartalmazó, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás nyújtására vonatkozó 2024.09.01-től hatályos MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. Általános Szerződési Feltételei az alábbiakat tartalmazza:

A HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI RÉSZTEVÉKENYSÉG KERETÉBEN VÉGZETT SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK SZÜNETELTETÉSE

A szüneteltetés igénybevételének általános szabályai

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevétele egyhuzamban legalább 60 napra, de legfeljebb 1 év időtartamra szüneteltethető

(a) azon az ingatlanon, amelynek használója azt legalább 60 napot meghaladó időtartamban, megszakítás nélkül nem lakja, nem használja, egyéb módon nem hasznosítja és az ingatlanban más részére sem lakhatást, sem egyéb hasznosítási lehetőséget nem biztosít és emiatt ott hulladék nem keletkezik;

(b) abban az esetben, ha az ingatlant egyedül használó természetes személy önmaga ellátására képtelen, és nappali ellátásáról igazolható módon más helyen gondoskodnak; valamint

Szünetelés a szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően kezdeményezhető. A szüneteltetés meghosszabbítására vonatkozó igény a meghosszabbított szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően – a szüneteltetésre vonatkozó igény bejelentésének szabályai szerint – újra kezdeményezhető. Kezdeményezés hiányában a szolgáltatás, a szüneteltetés előtti feltételekkel újraindul.

Az Ügyfél a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevételének szüneteltetésére vonatkozó igényét a Területi Szolgáltatónál rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével köteles bejelenteni. A formanyomtatványon az Ügyfél köteles a szüneteltetés kívánt időtartamát megjelölni, valamint annak indokát hitelt érdemlő módon, a Területi Mellékletben meghatározott nyilatkozattal, dokumentummal alátámasztani, igazolni.

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevételének szünetelésére visszamenőlegesen kizárólag abban az esetben van lehetőség, ha a szüneteltetés feltételei egyébként fennállnak, ugyanakkor a szüneteltetést az Ingatlanhasználó tartós akadályoztatása, vagy érvényes jogcíme hiányában csak későbbi időpontban jelenti be. Ebben az esetben az Ingatlanhasználó az akadályoztatás okának megjelölésével és szüneteltetési kérelmének alapjául szolgáló hiteles dokumentumok benyújtásával kérheti kizárólag a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység igénybevétele szüneteltetésének utólagos megállapítását. A jelen pont szerinti tartós akadályoztatás alatt az alábbiak értendők: tartós orvosi ellátás; fegyházban, börtönben, fogházban töltött szabadságvesztés, vis maior.

Szüneteltetés egy számlázási ciklusban egyszer kérhető. A szüneteltetés időtartama alatt a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység részeként biztosított szolgáltatások egyike sem vehető igénybe (pl. lomtalanítás, Zöldhulladék szállítás, elkülönített hulladék szállítás, komposztáló igénylése).

A szüneteltetés időtartamáról a Területi Szolgáltató az adott ingatlan nyilvántartásában való rögzítésével egyidejűleg írásban tájékoztatja az Ingatlanhasználót.

Ha a szünetelés feltételeiben változás következik be, az Ingatlanhasználó köteles haladéktalanul a Területi Szolgáltatónak írásban bejelenteni, aki az adatszolgáltatás keretében a változásról a MOHU-t értesíti.

A Területi Szolgáltató jogosult a szüneteltetés feltételeinek fennállását, így a szüneteltetési kérelemben előadottak valóságtartamát ellenőrizni és ezzel kapcsolatban az Ingatlanhasználótól a Területi Mellékletben meghatározottak szerint további tájékoztatást és okiratokat kérni.

Amennyiben a Területi Szolgáltató az ellenőrzés során azt tapasztalja, hogy a szüneteltetést

(a) az Ingatlanhasználó jogosulatlanul vette igénybe; vagy

(b) a szüneteltetés feltételei a szüneteltetési kérelemben előadottakhoz képest már nem állnak fenn és az Ingatlanhasználó a szüneteltetés feltételeiben bekövetkezett ezen változást nem jelentette be,

a Területi Szolgáltató, az Ingatlanhasználó egyidejű értesítése mellett, jogosult a szünetelést megszüntetni, valamint az Ingatlanhasználót a szüneteltetés bejelentésének időpontjáig visszamenő időszak tekintetében a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megfizetésére kötelezni.

Az Ügyfél köteles az ingatlan használaton kívüliségét a szüneteltetési időszak lejártát követő 30 napon belül az ingatlanon elhelyezett víz vagy villamos energia közmű tekintetében kiadott, nulla fogyasztást mutató számla vagy az adott szolgáltató által kiállított, nulla fogyasztást igazoló más dokumentum bemutatásával igazolni a Területi Szolgáltató felé.

Amennyiben nem kerül megküldésre a szüneteltetés lejártát követő 30 napon belül az ingatlanon elhelyezett víz vagy villamos energia közmű tekintetében kiadott, nulla fogyasztást mutató számla vagy az adott szolgáltató által kiállított, nulla fogyasztást igazoló más dokumentum, akkor jogosulatlan szüneteltetés címén a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. visszamenőlegesen kiállítja a szüneteltetett időszakról a közszolgáltatási díj számláját.

Szüneteltetési igény bejelentés nyomtatványa: https://pelsokom.hu/dokumentumok/